Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ronon Dex

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Ronon Air Tech produkuje w sumie 3 typy samolotów transportowych - C-1, C-2 i C-7, z których dwa ostatnie uważa za przydatne dla KAH, ponieważ lekki samolot transportowy C-1 przy wyposażeniu KAH w śmigłowce HC-5 i stosunkowo niewielka liczebność armii uważam za niepraktyczny.

C-7 to duży odrzutowy samolot transportowy o własnościach skróconego startu i lądowania. Jego przewagą nad dotychczas używanym w lotnictwie KAH samolotem transportowym (który może przewozić ładunki do 40 ton) jest kadłub o większej pojemności i ładowność dochodząca do 77,5 tony co umożliwia przewóz używanego przez KAH 55-tonowego czołgu lub np. 2 gąsienicowych haubic samobieżnych czy 3 BWP itd. Samolot tego typu wpisuje się w koncepcję utworzonej 1 HDZ, która z założenia jest w dużym procencie mobilna lotniczo.

C-7_3.jpg

C-7_lot2.jpg


Dane taktyczno-techniczne C-7

Rozpiętość: 51,74 m
Długość: 53,04 m
Wysokość: 16,79 m
Masa własna: 128 000 kg
Masa użyteczna: 77 519 kg
Masa startowa: 265 351 kg
Prędkość maksymalna: 900 km/h
Prędkość przelotowa: 860 km/h
Prędkość minimalna: 213km/h
Pułap : 13700m
Zasięg z pełnym ładunkiem 77,5t: 4 440 km
Zasięg z ładunkiem 58t: 5900 km
Zasięg z pełnym ładunkiem 18t: 8150 km
Zasięg bez ładunku:  8700km

C-2  to mniejszy, turbośmigłowy samolot transportowy dostosowany także do operowania ze słabo przygotowanych lotnisk - może przewozić 20 ton ładunku, w tym używane w KAH transportery opancerzone.

C-2H lot.jpg

Samolot jest produkowany w kilku odmianach jako:

- samolot transportowy (C-2A),

C-2H.jpg

- samolot-tankowiec (KC-2), przy czym może on tankować zarówno odrzutowe samoloty bojowe, jak i śmigłowce,

KC-2.jpg

- samolot wczesnego ostrzegania (EC-2).

EC-2.jpg

Dostępne są też wersje specjalne z przedłużonym kadłubem, samoloty patrolowo-ratownicze (dla lotnictwa morskiego) czy samoloty z wyposażeniem medycznym.

Dane taktyczno-techniczne C-2A

Rozpiętość: 40,4 m
Długość: 29,8 m (34,4 m - C-2L)
Wysokość: 11,8 m
Masa własna: 34 400 kg
Masa użyteczna: 33 000kg
Masa startowa: 70 300 kg
Prędkość maksymalna: 590 km/h
Prędkość przelotowa: 540 km/h
Prędkość minimalna: 185 km/h
Pułap : 10000m
Zasięg: 3800 km

Ponieważ są to maszyny w aktualnej ofercie RAT to ich produkcja może być podjęta w oddziale firmy w KH (CPZ Halanda).

2
Kantyna / Propozycja reorganizacji i przezbrojenia Sił Powietrznych
« dnia: Pon, 22 Maj 2017, 09:34:52 »
Obecna organizacja SP jest następująca: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,3791.0.html

1. Zgodnie z propozycją przedstawioną w temacie dotyczącym nowego samolotu wielozadaniowego (http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,7692.0.html) - proponuję by zamiast 5 eskadr myśliwskich (po 12 maszyn), 1 eskadry bombowej (4 maszyny) oraz 1 eskadry szturmowej (10 maszyn) utworzyć 4 eskadry po 18 samolotów (16 + 2) wyposażonych w F-11MA/MB (3 eskadry) i F-11MC (1 eskadra).

Jeżeli ilość lotnictwa ma pozostać niezmienna to jedna z eskadr rotacyjnie mogłaby stacjonować w Vierbein, ponieważ jednocześnie na Wyspach Hasselandzkich są jeszcze samoloty F-11SA/SB (36 maszyn), które zostały pozyskane swego czasu w zamian za lotniskowiec
i mogą stanowić wyposażenie dla 2 eskadr Marynarki Wojennej (po 18 maszyn).

2. W kwestii eskadr szkolnych to jak napisałem wcześniej jedna z nich otrzymałaby samoloty szkolno-bojowe F-11MU, a druga zostałaby ukształtowana po podjęciu decyzji dotyczącej samolotów szkolnych - http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,7706.0.html

3. Lotnictwo transportowe i tankowanie w powietrzu.

Obecnie są dwie eskadry transportowe i taki stan może pozostać - propozycje sprzętowe zostaną opracowane i przedstawione przez RAT niebawem - pod kątem spełniania najlepiej wymogów transportowania posiadanego obecnie w Wojskach Lądowych Sprzętu.

Tankowanie w powietrzu musi zostać dostosowane także do kwestii wyposażenia KAH w dużą ilość śmigłowców wojsk lądowych, które ma obecnie 1 HDZ, a wkrótce podobnie to będzie wyglądało w 2 HDZ (Vierbein) - czyli musi być to samolot, którego parametry lotu pozwalają zarówno na tankowanie śmigłowców, jak samolotów odrzutowych. RAT wkrótce przedstawi propozycję takiej maszyny.

4. W lotnictwie znajduje się obecnie eskadra z 20 śmigłowcami i to raczej mało przydatnymi dla Sił Powietrznych, które za pomocą śmigłowców realizują zasadniczo tylko kwestie łącznikowe i bliskiego transportu. Śmigłowce w odpowiedniej liczbie są przecież składnikiem lotnictwa wojsk lądowych.

W tym przypadku proponuję zamiast 11 i 12 eskadry (ta ostatnia ma tylko 2 śmigłowce i 2 samoloty) utworzyć jedną eskadrę łącznikowo-transportową, gdzie znalazła by się niewielka ilość śmigłowców oraz samoloty do przewozów specjalnych. Aby nie mnożyć typów maszyn powinny to być śmigłowce typów takich samych co w wojskach lądowych czyli HU-14 do przewozu VIP, HC-5 do zadań transportu materiałów pomiędzy bazami lotniczymi oraz HL-3 do zadań łącznikowych (http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5699.0.html). Natomiast kwestia samolotów dla VIP zostanie rozważone w RAT i przedstawiona do akceptacji - obecnie nie jest to określone.

5. W lotnictwie KAH brakuje obecnie ważnego elementu jakim są samoloty wczesnego ostrzegania - tutaj trzeba pozyskać sprzęt i zorganizować eskadrę takiego przeznaczenia. RAT produkuje samolot C-2, który ma odmiany zarówno transportowe (skrócony start i lądowanie), jak również odmianę tankowca powietrznego (zakres prędkości lotu pozwala na tankowanie zarówno śmigłowców, jak i samolotów odrzutowych) oraz zbudowany na bazie tego samego płatowca samolot wczesnego ostrzegania. Zostanie on wkrótce przedstawiony w ofercie dla SP KAH.

6. Kwestia UAV może pozostać bez zmian... przy czym można rozważyć uzupełnienie eskadry wczesnego ostrzegania o klucz większych bezpilotowych samolotów rozpoznawczych o dużym zasięgu, możliwościach rozpoznania oraz dużej długotrwałości lotu.

3
Ronon Air Tech - Hasseland / Oferta dla KAH - samoloty szkolne.
« dnia: Nie, 21 Maj 2017, 13:38:55 »
Obecnie w 10 eskadrze eksploatowane są odrzutowe samoloty szkolno-treningowe będące maszynami bardzo przestarzałymi i praktycznie nie nadającymi się do efektywnego szkolenia, a w 9 eskadrze są samoloty szkolno-treningowe, które zapewne są już mocno wyeksploatowane, a ponadto reprezentują klasę maszyn niezbyt ekonomicznych. Mają co prawda pewne zalety - jak rozbudowany system uzbrojenia pozwalający użyć ich jako lekką maszynę bojową do atakowania celów naziemnych, ale w sytuacji Hasselandu nie ma to zastosowania. Wyspiarski teren i niewielkie odległości preferują raczej śmigłowce i lekkie maszyny bojowe, które zresztą są obecne w wojskach lądowych. Jednocześnie z powodów geograficznych zagrożeń zewnętrznych należy się spodziewać z morza, a więc samoloty bojowe muszą mieć odpowiednio duży zasięg oraz możliwości skutecznego atakowania celów nawodnych.

T-4_ziemia2.jpg

T-4_ziemia1.jpg
Samolot szkolno-treningowy T-4.

W związku z powyższym firma Ronon Air Tech proponuje wprowadzić lżejszy odrzutowy samolot szkolno-treningowy typu T-4, który poprawi ekonomię szkolenia pilotów poprzez fakt, że jest tańszy w eksploatacji. Jednocześnie jest to samolot na którym można prowadzić również szkolenie podstawowe, co w zasadzie pozwala nawet ewentualnie wyeliminować samolot do szkolenia wstępnego lub bardzo mocno ograniczyć potrzeby ilościowe takich maszyn… tylko co pierwszych godzin szkolenia w locie.

T-4_lot2.jpg
T-4 w locie.

Proponowana maszyna ma możliwości szkolenia z uzbrojeniem w zakresie broni lufowej (pod kadłubem można montować dwulufowe działko 23mm) oraz pocisków niekierowanych do ataków na cele naziemne, bomb oraz termicznych pocisków rakietowych powietrze-powietrze. Duża masa uzbrojenia w trakcie szkolenia nie jest konieczna, a więc stosunkowo lekki samolot o udźwigu około 1 tony środków bojowych jest naszym zdaniem wystarczająca.

T-4_lot_uzb2.jpg
T-4 z zamontowanym działkiem i zasobnikami npr na podwieszeniach.

Samolot jest jednosilnikowym dolnopłatem o prostych skrzydłach z obrysem trapezowym i pojedynczym stateczniku pionowym. T-4 ma silnik o ciągu 16,9 kN oraz instalację paliwową złożoną z 5 zbiorników w kadłubie oraz dwóch na końcach skrzydeł (łącznie 1255 l). Dodatkowo na podwieszeniach zewnętrznych można przenosić dwa zbiorniki dodatkowe co zwiększa zapas paliwa do 1955 l.

T-4_lot_zb1.jpg
T-4 w locie z dwoma dodatkowymi zbiornikami podwieszanymi.

Dane taktyczno-techniczne T-4:

Długość - 12,1 m
Rozpiętość skrzydeł - 9,5 m
Wysokość - 4,8 m
Masa własna - 3565 kg
Masa startowa - 5100 kg
Prędkość maksymalna  - 750 km/h
Prędkość przelotowa - 680 km/h
Pułap - 11500 m
Zasięg - 1100 km

Uzbrojenie:
- działko dwulufowe kal. 23 mm
- 1100 kg na podwieszeniach (zasobniki npr, bomby, kpr p-p)

T-1_ziemia1.jpg
Samolot szkolny T-1.

Jako uzupełnienie RAT proponuje lekki samolot szkolny produkowanego w firmie od dawna typu T-1. Jest o dwumiejscowy dolnopłat napędzany silnikiem turbośmigłowym - proponuje niewielką liczbę takich samolotów przeznaczyć do wstępnego szkolenia pilotów. Co prawda ten samolot również może przenosić niewielką ilość uzbrojenia, ale firma uważa, że to wyposażenie w przypadku wybrania samolotu T-4 i przeznaczenie niewielkiej liczby T-1 do szkolenia wstępnego, będzie raczej zbędne.

T-1_lot1.jpg
T-1 w locie.

Dane taktyczno-techniczne T-1:

Długość - 8,75 m
Rozpiętość skrzydeł - 10,15 m
Wysokość - 3 m
Masa własna - 1345 kg
Masa startowa (max) - 2500 kg
Prędkość maksymalna  - 520 km/h
Prędkość przelotowa - 400 km/h
Pułap - 9150 m
Zasięg - 1300 km
Uzbrojenie:

- 550 kg na podwieszeniach (zasobniki npr i z bronią lufową, bomby)


W systemie szkolenia można również umieścić pewną liczbę samolotów używanego już przez KAH typy AP-3, ale przy wybraniu T-1 oraz T-4 będą one wykorzystane raczej tylko do szkolenia pilotów dla wojsk lądowych gdzie takich samolotów używa się jako lekkich maszyn szturmowo-patrolowych - http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5698.0.html

AP-3_lot6.jpg
Samolot szkolno-treningowy AP-3T.

W zasadzie można też zrezygnować z T-1 i szkolenie wstępne prowadzić na odmianie AP-3T (typowa maszyna szkolna) skoro i tak musi być obecny w systemie szkolenia. Co prawda jego eksploatacja jest nieco droższa do T-1, ale nie są to duże różnice, a w tym momencie można ograniczyć ilość typów samolotów.

AP-3_lot3.jpg
AP-3T w locie.

4
Czyli żadnej typowo bojowej eskadry na Vierbein? Nie wiem czy to dobry pomysł... Moim zdaniem jeśli stworzyć jak swego czasu planowaliśmy 2 dywizję WL na Vierbein to chyba trzeba by tam stworzyć 1, 2 czy 3  eskadry bojowe lotnictwa. Trudno by współczesne siły zbrojne funkcjonowały bez lotnictwa, a jednak to spore odległości.

5
Obecnie jest:

- 5 eskadr myśliwskich po 12 samolotów = 60 maszyn
- 1 eskadra bombowa - 4 samoloty
- 1 eskadra szturmowa - 10 samolotów

Czyli łącznie 74 samoloty bojowe, które byłby zastąpione przez odmiany samolotu F-11M

- 2 eskadry szkolne po 12 maszyn czyli 24 samoloty szkolno-treningowe.

Brak maszyn szkolno-bojowych reprezentujących wersję maszyny docelowej, brak samolotów do wstępnego szkolenia, brak samolotów rezerwowych oraz brak lotnictwa na Vierbien.

Propozycja:

Zamiast 7 eskadr bojowych z różnymi typami samolotu utworzyć 4 eskadry samolotów F-11M po 18 maszyn (16 + 2 rezerwowe) w tym:

- 3 eskadry samolotów F-11MA/MB (przejmują rolę 5 eskadr myśliwskich)
- 1 eskadra samolotów F-11MC (przejmuje rolę eskadry bombowej i szturmowej)

Zamiast 2 eskadr szkolnych utworzyć 1 eskadrę szkolno-bojową oraz 1 eskadrę szkolną

- eskadra szkolno-bojowa wyposażona by była w samoloty F-11MU i ze względu na możliwości bojowe niewiele odbiegające od samolotów F-11MA/MB mogłaby pełnić rolę jednostki rezerwowej, mogła by przejąć rolę obrony powietrznej w przypadku wysłania części maszyn poza KH lub stanowić rezerwę uzupełnienia ewentualnych strat bojowych.

- eskadra szkolna... tutaj do rozważenia etapowości szkolenia, bo można je realizować w systemie dwuetapowym i trzyetapowym. W tym pierwszym przypadku szkolenie podstawowe i średnio-zaawansowane prowadzone jest na samolocie AP-3, a szkolenie zaawansowane na F-11MU. Charakterystyka samolotu AP-3 umożliwia wykonywanie szkolenia podstawowego oraz przejście bezpośrednio z tej maszyny na zaawansowane samoloty odrzutowe, ponieważ ten samolot ma odpowiednio dobrane charaterystyki pilotażu zbliżone do maszyn odrzutowych, jak i odpowiednie oprzyrządowanie kabiny, podobne do maszyn odrzutowych.

W wariancie trzyetapowym istniałby lekki samolot do szkolenia podstawowego, samolot do szkolenia przejściowego oraz odmiana szkolno-bojowa samolotu docelowego. W sumie ten wariant jest bardziej ekonomiczny jeśli chodzi o koszty eksploatacji, jednak przy niewielkim stosunkowo lotnictwie, gdzie zapotrzebowanie ilościowe szkolenia jest stosunkowo niewielkie różnice (uwzględniając konieczność posiadania trzech typów maszyn szkolnych) są niewielkie.

Samolot typu AP-3 jest droższy w eksploatacji od taniej, lekkiej maszyny do szkolenia wstępnego (jednak tutaj liczba godzin lotu jest stosunkowo niewielka), ale tańszy od typowej odrzutowej maszyny szkolno-treningowej (ale umożliwia trening z uzbrojeniem na podobnym poziomie). Jednocześnie szkolno-bojowy F-11MU jest droższy w eksploatacji od typowego samolotu szkolno-treningowego, a w przypadku wariantu dwuetapowego liczba godzin szkolenia na tej maszynie by wzrosła, bo nieco wcześniej należałoby zacząć szkolenie na takim samolocie, który znowu ma możliwości szkoleniowe większe od maszyny szkolno-treningowej.


Otwarta pozostaje też sprawa sił lotniczych na Vierbein.

6
Na początek przebudujemy 1 Eskadrę, tak, by miała 12 maszyn, w tym 6 F-11MA, 3 F-11MU oraz 3 F11MC. Później dokonamy reformy sił powietrznych, odpowiednio przebudowując eskadry 2-6 i być może także inne. Liczebność lotnictwa określimy po dokonaniu głębokiej analizy.
Proponowałbym nieco inne podejście organizacyjne...

Podstawą działania samolotów tej klasy jest para i złożony w dwóch par 4-samolotowy klucz. Tym samym liczby samolotów powinny być podzielne przez 2. Eskadra więc moim zdaniem powinna liczyć minimum 12 samolotów zdolnych do działania bojowego, ale korzystniej jest gdy ma 16, bo wtedy dwa klucze mogą być w powietrzu, a kolejne dwa odtwarzają gotowość bojową (tankowanie, uzupełnienie uzbrojenia).

W początkowym okresie, ze względu na przezbrojenie jeden z kluczy powinien być kluczem szkolno-bojowym czyli mieć samoloty dwumiejscowe, najbardziej przydatne do przeszkolenia pilotów na nowy typ samolotu czyli w naszym przypadku F-11MU. W późniejszym czasie proponuję przezbroić eskadrę w dwumiejscowe F-11MB, a samoloty F-11MU skierować do jednej eskadry, która pełniłaby role eskadry szkolnej... i tutaj oczywiście RAT przedstawi też ofertę samolotów do szkolenia wstępnego, bo samolot szkolno-bojowy będący wersją docelowej maszyny bojowej powinien być 2 lub 3 etapem szkolenia pilota.

Generalnie jako samolot szkolny na wcześniejszym etapie najkorzystniejsza moim zdaniem będzie wersja szkolna samolotu AP-3 - http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5698.0.html. Zmniejsza to ilość typów maszyn w KAH (uproszczenie logistyki i szkolenia), a jednocześnie pozwala szkolić zarówno załogi sił powietrznych, jak i lotnictwa wojsk lądowych w jednym miejscu - bo przy jednak stosunkowo niewielkich siłach lotniczych tworzenie dwóch ośrodków szkoleniowych jest raczej niewskazane i nieekonomiczne.

Jest jeszcze jedna kwestia... samolotów rezerwowych. Powinny być dwie takie maszyny w eskadrze. Drobny często problem techniczny, który wymaga interwencji mechaników nie powinien powodować utraty zdolności bojowej eskadry. Podobnie z planowanymi remontami maszyn oraz ewentualnymi stratami bojowymi. Konieczność odesłania do remontu czy utrata maszyny nie powinna nadmiernie wpływać na zdolności do działania, stąd dwie maszyny rezerwowe w eskadrze są wskazane.

Moim zdaniem eskadra powinna liczyć 18 samolotów - 3 klucze F-11MA, 1 klucz szkolno-bpjowych F-11MU (w dalszym etapie zastąpione przez F-11MB) i dwie maszyny rezerwowe F-11MA. Oczywiście przydział maszyn do kluczy nie jest sztywny... bo czasami będzie korzystnie wysłać na misję klucz złożony np. z trzech F-11MA i jednego F-11MB - ten ostatni może być przeznaczony dla dowódcy formacji, a obecność drugiego członka załogi umożliwi dowódcy skupić się na dowodzeniu i nawigacji. Oczywiście klucz F-11MB może działać też jako całość lub parami gdy dochodzi do sytuacji obrony powietrznej z elementami dyżurowania w powietrzu. Wtedy to para F-11MB (bardziej korzystne przy długotrwałym patrolowaniu z racji dwuosobowej załogi) może zostać skierowania w rejon dyżurowanie i patrolowania (FAOR), druga odtwarza gotowość bojową, a klucze F-11MA są w gotowości (różnej czasowo) do natychmiastowego startu w celu wsparcia tych dyżurujących w powietrzu.

Eskadry powinny być więc 18-samolotowe, nawet jeżeli miało by to oznaczać zmniejszenie ilości eskadr. Będą przez to sprawniejsze w działaniu. Jednocześnie proponowałbym zgrupować samoloty "uderzeniowe" F-11MC w jednej eskadrze wyspecjalizowanej typowo w atakowaniu celów naziemnych/nawodnych.

Podobną strukturę miałyby eskadry marynarki wojennej - choć tutaj należałoby się zastanowić czy nie powinno być większego udziału samolotów dwumiejscowych F-11SB, z racji specyfiki działania nad rozległymi wodami... czyli w tym przypadku 8 x F-11SA i 8 x F-11SB oraz 2 maszyny rezerwowe (1 F-11SA i 1 F-11SB). W tym przypadku przy działaniu kluczem mógłby on mieć 2 F-11SA i 2 F-11SB - gdzie F-11SB lecą z uzbrojeniem powietrze-woda (+ 2 rakiety powietrze-powietrze do samoobrony) i mają zadanie ataku na okręt/okręty, a dwa F-11SA uzbrojone do walki powietrznej zapewniają osłonę pary atakującej.

7
= ARMATOHAUBICA SAMOBIEŻNA =

24AHS 155L39.jpg

Oznaczenie KAH -  24AHS 155L39
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-SH200/155
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles
Pochodzenie - produkowana na licencji Razor Armas Bialenia (SGH-4-155)

Opis pojazdu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5675.0.html

Dane taktyczno-techniczne 24AHS 155L39
- masa: 24 t
- prędkość: 55km/h
- zasięg: 350km
- załoga: 6 żołnierzy

- uzbrojenie:
-- armatohaubica 155mm L/39
-- możliwość montowania na wieży wkm kal. 12,7mm

= ARMATOHAUBICA SAMOBIEŻNA =

18AHS 155L52.jpg

Oznaczenie KAH -  18AHS 155L52
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-SH100/155
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles

Opis pojazdu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5675.0.html

Dane taktyczno-techniczne 18AHS 155L52
- masa własna: 15,4t
- masa bojowa: 18t.
- długość: 10m
- szerokość: 2,55m
- wysokość: 3,7m

- moc silnika: 240 KM
- prędkość: 80-100km/h (szosa)
- zasięg: 600km
- załoga: 5 żołnierzy

- uzbrojenie:
-- armatohaubica 155mm L/52

= ARMATOHAUBICA HOLOWANA =

155mm AH L39.jpg

Oznaczenie KAH -  155mm AH L39
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-H155/L39
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles
Pochodzenie - prdoukowana na licencji Razor Arms Bialenia (TH-4-155)

Opis sprzętu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5680.0.html

Dane taktyczno-techniczne 155mm AH L39

Masa w położeniu bojowym - 7165kg
Długość lufy: 6,1m (L 39)
Długość działa w położeniu bojowym - 11m
Szerokość działa w położeniu bojowym: 8,5m
Kąt ostrzału w płaszczyźnie pionowej: -5 do +72 stopnie
Kąt ostrzału w płaszczyźnie poziomej: 45 stopniu
Masa pocisku odłamkowo-burzącego: 43,9 kg
Donośność pocisków odłamkowo-burzących: 18150m
Donośność pocisków odłamkowo-burzących z dodatkowym napędem rakietowym: 30100m

= MOŹDZIERZ =

120mm  MC L17.jpg

Oznaczenie KAH - 120mm  MC L17
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-M120/L17
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles

Opis sprzętu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5680.0.html

Dane taktyczno-techniczne 120mm  MC L17

Masa w położeniu bojowym: 582kg
Długość lufy: 2,08m (L 17)
Długość moździerza w położeniu marszowym - 3m
Szerokość moździerza w położeniu marszowym: 1,95m
Kąt ostrzału w płaszczyźnie pionowej: +30 do +85 stopni
Kąt ostrzału w płaszczyźnie poziomej: 14 stopni
Masa pocisku odłamkowo-burzącego: 15,7 kg
Donośność pocisków odłamkowo-burzących: 8135m
Donośność pocisków odłamkowo-burzących z dodatkowym napędem rakietowym: 13000m

8
= CZOŁG PODSTAWOWY =

55CP.jpg

Oznaczenie KAH - 55CP
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-T-100
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles
Pochodzenie - projekt przejęty z bialeńskich zakładów Razor Arms (RA-MBT-700) i rozwijaqny przez RDAV.

Opis pojazdu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5670.0.html


Dane taktyczno-techniczne 55CP

- masa bojowa: 54,5t
- długość całkowita (z armatą do przodu): 9,87m
- długość kadłuba: 6,88m
- szerokość: 3,71m
- wysokość: 2,46m
- prześwit: 0,5m
- nacisk na grunt: 0,9 kg/cm2

- moc silnika: 1500 KM (1105 kW)
- moc jednostkowa: 28,3 KM/t (20,8 kW/t)
- prędkość: 71km/h (szosa), 50km/h (teren)
- pojemność zbiorników paliwa 1300l
- zasięg: 550km

- załoga: 3 żołnierzy

- uzbrojenie:
--120mm armata gładkolufowa (L/52) / 40 naboi
--7,62mm karabin maszynowy sprzężony z działem
--12,7mm karabin maszynowy możliwy do montowania na stropie wieży
-- wyrzutnie granatów dymnych (2 x 9)

= BOJOWY WÓZ ROZPOZNAWCZY =
= WÓZ WSPARCIA OGNIOWEGO =

16PR.jpg

16PW.jpg

Oznaczenie KAH - 16PR (bojowy wóz rozpoznawczy) 16PW (wóz wsparcia ogniowego)
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-CRV-100
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles
Pochodzenie - projekt przejęty z bialeńskich zakładów Razor Arms i rozwijaqny przez RDAV.

Opis pojazdu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5673.0.html


Dane taktyczno-techniczne  (bez dodatkowego pancerza)
- masa własna: 14,9t
- masa bojowa: 15,9t
- długość całkowita (z armatą do przodu): 9,15m
- długość kadłuba: 6,36m
- szerokość: 2,95m
- wysokość: 2,68m (2,22 do stropu wieży)
- prześwit: 0,2 - 0,6m (regulowany)

- moc silnika: 280 KM
- moc jednostkowa: 16,45 KM/t
- prędkość: 85km/h (szosa)
- prędkość pływania: 7,2 km/h
- zasięg: 1000km

- załoga: 4 żołnierzy

- uzbrojenie:
--105mm armata gwintowana / 38 naboi
--7,62mm karabin maszynowy sprzężony z działem
-- wyrzutnie granatów dymnych

= BOJOWY WÓŻ PIECHOTY =

26BW.jpg

Oznaczenie KAH - 26BW
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-IFV-100
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles

Opis pojazdu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5671.0.html


Dane taktyczno-techniczne 26BW

- masa własna: 18t
- masa bojowa: 26,5t (może być zwiększona w przypadku zastosowania dodatkowego pancerza tytanowego do 29 lub 32 ton)
- długość: 7,6m (7,8 z pancerzem dodatkowym)
- szerokość: 2,98m
- wysokość: 3m (całkowita 3,24m - ale do transportu 3m)

- moc silnika: 550 KM (404,5 kW)
- moc jednostkowa: 19,6 KM/t (14,4 kW/t)
- prędkość: 100km/h (szosa)
- pojemność zbiorników paliwa 400l
- zasięg: 750km

- załoga: 2 żołnierzy
- desant: 9 żołnierzy

- uzbrojenie:
--25mm armata automatyczna / 400 naboi
--7,62mm karabin maszynowy sprzężony z armatą

= TRANSPORTER OPANCERZONY =

13TO.jpg

13NC.jpg

Oznaczenie KAH - 13TO (transporter), 13 NC (samobieżny niszczyciel czołgów)
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-APC-100
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles

Opis pojazdu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5672.0.html

Dane taktyczno-techniczne 13NC

- masa własna: 10,2t
- masa bojowa: 13t
- długość: 5,98m
- szerokość: 2,49m
- wysokość: 2,06m

- moc silnika: 220 KM
- moc jednostkowa: 16,92 KM/t
- prędkość: 92km/h (szosa)
- prędkość pływania: 7km/h
- pojemność zbiorników paliwa 300l
- zasięg: 1000km

- załoga: 2 żołnierzy
- desant: 10 żołnierzy

- uzbrojenie (w zależności od wariantu):
--20-25mm armata automatyczna
--12,7mm wkm
--4 wyrzutnie PPK

= OPANCERZONY POJAZD ROZPOZNAWCZY =

4PR.jpg

Oznaczenie KAH - 4PR
Oznaczenie fabryczne  - RDAV-ARV-100
Producent - Ronon Dex Arms & Vehicles

Opis pojazdu: http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,5674.0.html

Dane taktyczno-techniczne 4PR
- masa bojowa: 3,5 - 4t
- długość: 3,8m
- szerokość: 2,02m
- wysokość: 1,7m

- moc silnika: 95 KM
- moc jednostkowa: 23,5-27 KM/t
- prędkość: 95km/h (szosa)
- prędkość pływania: 5,4 km/h
- zasięg: 600/1000km

- załoga: 3 żołnierzy
- uzbrojenie: 12,7mm wkm lub 7,62mm km.

9
Sztab Generalny / Odp: Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Śro, 17 Maj 2017, 12:09:44 »
Ponieważ z doskoku postanowiłem się w mikroświecie pojawiać od czasu do czasu to pewnie te prace zostaną za jakiś czas wznowione (na razie nie wiem co prawda jak, ale naprawiłem wyświetlanie obrazków).

10
Dane taktyczno-techniczne F-11MA (F-11MB)

F-11MA ziemia.jpg
F-11MA

F-11MB ziemia.jpg
F-11MB

Rozpiętość: 14,7m
Długość: 21,9m
Wysokość: 5,9m (6,3)
Masa startowa normalna: 23500 kg (25000kg)
Masa startowa max: 33000kg (34000)

Prędkość maksymalna: 2,35 Ma / 2500 km/h (w konfiguracji gładkiej)
Prędkość maksymalna na małej wysokości: 1400 km/h
Pułap praktyczny: 18500m (17500m)
Zasięg: 4000 km (maksymalny bez zbiorników dodatkowych na dużej wysokości – 1400 km w locie na małej wysokości)

Uzbrojenie:
- działko 30mm
- 10 węzłów podwieszeń do 6000 kg uzbrojenia (12 węzłów - 6000 kg)

Dane taktyczno-techniczne F-11MC

F-11MC ziemia.jpg
F-11MC

Rozpiętość: 14,7m
Długość: 22,10m
Wysokość: 6,3m
Masa startowa normalna: 26000 kg
Masa startowa max: 35000kg

Prędkość maksymalna: 2,35 Ma / 2500 km/h (w konfiguracji gładkiej)
Prędkość maksymalna na małej wysokości: 1400 km/h
Pułap praktyczny: 18000m
Zasięg: 4000 km (maksymalny bez zbiorników dodatkowych na dużej wysokości – 1400 km w locie na małej wysokości)

Uzbrojenie:
- działko 30mm
- 12 węzłów podwieszeń do 8000 kg uzbrojenia

Dane taktyczno-techniczne F-11SA (F-11SB)

F-11SA ziemia.jpg
F-11SA

F-11SB ziemia.jpg
F-11SB


Rozpiętość: 14,7m
Długość: 21,9m (22,1m)
Wysokość: 5,9m (6,3m)
Masa startowa normalna: 24000 kg (25000 kg)
Masa startowa max: 33000kg (34000 kg)

Prędkość maksymalna: 2,25 Ma / 2300 km/h (w konfiguracji gładkiej)
Prędkość maksymalna na małej wysokości: 1400 km/h
Pułap praktyczny: 17000m
Zasięg:  3000 km (bez zbiorników dodatkowych)

Uzbrojenie:
- działko 30mm
- 12 węzłów podwieszeń do 6500 kg uzbrojenia


11
Biorąc pod uwagę warunki geograficzne Królestwa Hasselandu, jak również fakt, że liczebność sił zbrojnych, a co za tym idzie również lotnictwa jest stosunkowo niewielka firma RAT proponuje w ramach modernizacji lotnictwa oprzeć się na jednym podstawowym samolocie bojowym, który może spełniać wiele funkcji od zadań obrony powietrznej, przez możliwość długotrwałego patrolowania nad wodami okalającymi wyspy Hasselandu, aż do zadań skutecznego atakowania celów naziemnych i morskich za pomocą bomb klasycznych i kierowanych oraz kierowanych i niekierowanych pocisków rakietowych.

Jednocześnie na wybór propozycji wpłynął fakt, że w ramach wymiany z Republiką Bialeńską, w zamian za przekazany tam lotniskowiec marynarka wojenna uzyskała 36 samolotów produkowanych przez naszą firmę czyli F-11S. W związku z powyższym uważamy, że podstawowym samolotem bojowym lotnictwa Królestwa Hasselandu powinien stać się właśnie samolot typu F-11 w odpowiednich odmianach najlepiej dostosowanych do przewidywanych zadań. Oparcie się o jeden typ płatowca znacznie ułatwi kwestie logistyczne i szkoleniowe, a uniwersalność maszyny spowoduje wzrost możliwości bojowych sił lotniczych.

Samolot typu F-11 został opracowany w Razor Air Tech na terenie Republiki Bialeńskiej oraz oblatany na początku 2016 - jako oferta eksportowa firmy.

XF-11A.jpg

Prototyp XF-11A na pasie startowym.

XF-11B.jpg

Prototyp XF-11B w locie.

Podczas konstruowania samolotu przyjęto następujące założenia:

- duża manewrowość samolotu w walce powietrznej czyli możliwość m.in. wykonywania ciasnych zakrętów bez utraty wysokości,

- wysokie wartości prędkości wznoszenia i przyspieszenia w zakresie prędkości 600-1300 km/h oraz efektywnego hamowania,

- duży zasięg osiągany bez zastosowania zbiorników podwieszanych, które ograniczają możliwości przenoszenia uzbrojenia podwieszanego,

- dobry stosunek ciągu do masy samolotu (minimum 1,2 : 1) oraz możliwość korzystania z pełnym obciążeniem z lotnisk o drogach startowych nie przekraczających długości 1200m,

- duży udźwig uzbrojenia oraz jego różnorodność oraz ilość,

- budowę zarówno wersji lądowej i morskiej (również pokładowej, przystosowanej do startu bez użycia katapulty, a tylko wspomaganego za pomocą rampy startowej).

Powyższe wymogi wymusiły układ konstrukcyjny dwusilnikowego, wolnonośnego średniopłata o  podwójnym stateczniku pionowym. Wymóg wysokiej manewrowości spowodował zastosowanie układu statycznie niestatecznego w kanale podłużnym, a co za tym idzie czynnego, elektronicznego układu sterowania.

Wymóg dużego zasięgu był trudny do pogodzenia z wysokimi dopuszczalnymi wartościami przeciążeń ponieważ duża pojemność zbiorników paliwa powoduje obciążenie konstrukcji - jednak w toku prac przyjęto założenie, że samolot w pełną ilością paliwa czyli 9400 kg co umożliwia lot do dystansie 4000km na dużej wysokości i 1400km tuż nad ziemią może mieć ograniczenie dopuszczalnych przeciążeń. Natomiast przy zapasie 60% paliwa, co daje zasięg 2500km na dużej wysokości i 900km tuz nad ziemią samolot może wykonywać manewry z przeciążeniem 9g. Jednocześnie samolot posiada instalację do tankowania w powietrzu.

Pierwotnie opracowano dwie wersje samolotu - jednomiejscową (F-11A) oraz dwumiejscową szkolno-bojową (F-11B). Następnie zbudowano odmianę o powiększonych możliwościach atakowania celów naziemnych (F-11C) oraz morskie odmiany jedno- i dwumiejscową (odpowiednio F-11SA i F-11SB). Samoloty w tych odmianach były dostarczane na zamówienie Carstwa Brodryjskiego w 2016.

F-11MC lot NOC.jpg

F-11MC w nocnym locie.

Prace jednak trwały dalej i powstawały kolejne zmodyfikowane odmiany tego samolotu, które obecnie są oferowane lotnictwu KAH - przez oddział RAT mieszczący się w CZP Halanda.


Jednomiejscowy samolot myśliwski wielozadaniowy F-11MA - który w stosunku do pierwotnego F-11A ma znacznie unowocześniona awionikę i systemy uzbrojenia oraz mocniejsze silniki o ciągu 137,3 kN z dopalaniem (F-11A miał silniki o ciągu 122,6 kN).

F-11MA lot.jpg

F-11MA

Dwumiejscowy wielozadaniowy samolot myśliwski F-11MB - który jest odpowiedzią na potrzeby posiadania samolotu zdolnego do długotrwałego patrolowania (również nad wodami), które powoduje duże obciążenie załogi, a co za tym idzie niewskazane jest stosowanie w takich działaniach załogi jednoosobowej. Wersja ta została opracowana na bazie płatowca szkolno-bojowego F-11B i podobnie jak odmiana jednomiejscowa ma obecnie mocniejsze silniki, nowocześniejszą awionikę i rozbudowane systemy uzbrojenia.

F-11MB lot.jpg

F-11MB


Dwumiejscowy samolot szkolno-bojowy F-11MU - jest to podobnie zmodyfikowana do poprzednich odmiana samolotu przeznaczonego do szkolenia zaawansowanego pilotów. Od wersji F-11MB odróżnia się innym układem przyrządów w kabinie pod kątem identycznego wyposażenia przedniej i tylnej kabiny (w wersjach F-11MB drugi pilot pełni również funkcje operatora uzbrojenia i ma zmodyfikowany pod tym kątem układ oprzyrządowania w tylnej kabinie).

F-11MU lot.jpg

F-11MU


Dwumiejscowy samolot uderzeniowy F-11MC, który został podobnie zmodyfikowany jak pozostałe odmiany w wersjach "M".  Przy zwiększonych możliwościach atakowania celów naziemnych i nawodnych zachował możliwości walki powietrznej w zakresie niewiele mniejszym od maszyn F-11MA i F-11MB. W samolotach F-11MC zastosowano (podobnie jak w odmianach morskich) dodatkowe przednie usterzenie poziome.

F-11MC lot.jpg

F-11MC

Samoloty morskie (również pokładowe) opracowane później miały już mocniejsze silniki i rozszerzone możliwości przenoszenia uzbrojenia - modernizacji (bez zmiany oznaczenia samolotu) uległa tylko awionika. Produkowane są dwie odmiany samolotu - jednomiejscowa F-11SA i dwumiejscowa F-11SB pełniące analogiczne funkcje jak lądowe F-11MA i F-11MB.

F-11SA lot.jpg

F-11SA

F-11SB lot.jpg

F-11SB


12
Hasselandzka Agencja Kosmiczna / Odp: Zbadany V-Kosmos
« dnia: Śro, 26 Kwi 2017, 19:46:47 »
Mogłeś nie męczyć się.
Nie zmęczyłem się... Ktoś mnie prosił, abym jak znajdę chwilę zajrzał do KH, to zajrzałem i podpowiedziałem coś w temacie, w którym toczyła się  dyskusja w miarę bieżąca - http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,7452.msg68397.html#new

Skoro niepotrzebnie to trudno... nie przepracowałem się przy tym zanadto.

13
Hasselandzka Agencja Kosmiczna / Odp: Zbadany V-Kosmos
« dnia: Śro, 26 Kwi 2017, 16:49:51 »
Ponieważ Forum nie toleruje dużych obrazków to wrzucam te w dużej rozdzielczości na zewnętrzny hosting:

UKŁAD
- http://i.imgur.com/fYdZzTi.jpg

Vulcan
- http://i.imgur.com/Zw2QgHj.jpg

Pollin
- http://i.imgur.com/iuzV42A.jpg

Czerwona Planeta (Mars)
- http://i.imgur.com/ydOegwM.jpg

Cidaris
- http://i.imgur.com/n37ra9Y.jpg

Belgraida
- http://i.imgur.com/2qRT4YR.jpg
- http://i.imgur.com/jL7i70I.jpg

Gigas
- http://i.imgur.com/NVFLO7n.jpg
- http://i.imgur.com/m6J6LHh.jpg
- http://i.imgur.com/jKAtRSu.jpg

Mortuus
- http://i.imgur.com/Tkbp8oH.jpg

PS. W razie czego to zachowały się u mnie na dysku screeny z "badan" planet i księżyców pokazujące te obiekty kosmiczne z różnych stron i nieco ewentualnych szczegółów (zbliżeń itd.), w wolnej chwili mogę odszukać i udostępnić.

14
Kiedyś ktoś prowadził akcje współpracy między mikronacjami z zagranicy, jednak nie pamiętam kto i z jakiej mikronacjami.
Swego czasu konsultując się z częścią tych, którzy dokonywali wcześniejszych "odkryć" oraz bazując na Miropedii opisałem układ planetarny, tak by zachować elementy dotychczas opisane przez różne mikronacje wcześniej i dodając nowe elementy. Zaproponowany układ nie stoi w sprzeczności z wcześniej opisywanymi jego elementami - zachowane nadane nazwy i w zasadzie doprecyzowano to co było tylko opisem ogólnym (ale nie jest to z tymi wcześniejszymi opisami sprzeczne).

Ponieważ były to na Forum RB gdzie jak widzę po kolejnych przenosinach zaniknęły załączniki to wrzucam to do tematu na Forum KH - może się komuś przyda - http://forum.hasseland.eu/index.php/topic,7673.new.html#new

15
Hasselandzka Agencja Kosmiczna / Zbadany V-Kosmos
« dnia: Śro, 26 Kwi 2017, 16:27:22 »
UKŁAD PLANETARNY

Układ.jpg

Planety liczone w kolejności od V-Słońca:
- Vulcan (nazwa tymczasowa),
- Pollin (nasza macierzysta planeta),
- Czerwona Planeta (zwana również Marsem),
- Cidaris,
- Belgraida,
- Gigas (nazwa tymczasowa),
- Mortuus (nazwa tymczasowa).

VULCAN

Vulcan.jpg

Średnica - 13600 km
Atmosfera - brak
Warunki - skalista planeta, gdzie panują wysokie temperatury i duża aktywność wulkaniczna.
Satelity - 2

1. Vulcan I
- średnica ok. 60km,
- brak atmosfery,
- nieregularna skała okrążająca Vulcana w bliskiej odległości.

2. Vulcan II
- średnica ok. 210km,
- brak atmosfery,
- nieregularna skała okrążająca Vulcana w odległości ok. dwukrotnie większej jak Vulcan I.

_______________________________________________________

POLLIN

Pollin.jpg

Średnica - 12750 km
Atmosfera - zdatna do oddychania (Azot 78%, Tlen - 21%, Argon i inne gazy - ok. 1%)
Warunki - skalista planeta, warunki idealne do życia człowieka (v-człowieka?)
Satelity - 2

1. Pollin I (V-Księżyc)
- średnica 3476 km,
- brak atmosfery,
- skalisty, okrąża Pollin w średniej odległości 384 tys.km.

2. Pollin II
- średnica  3120 km,
- brak atmosfery,
- skalisty, okrąża Pollin w średniej odległości 436 tys.km.

_______________________________________________________

CZERWONA PLANETA (MARS)

Mars.jpg

Średnica - 9780 km
Atmosfera - zdatna do oddychania (Azot 81%, Tlen - 17%, Argon i inne gazy - ok. 2%), ciśnienie mniejsze niż na Pollinie.
Warunki - skalista planeta, warunki zdatne do życia człowieka (ze względu na niskie ciśnienie może wystąpić konieczność posiłkowania się tlenem i adaptacji organizmu, ale brak czynników toksycznych).
Ciążenie - 0,85 ciążenia Pollinu,
Satelity - 2

1. Mars I (V-Księżyc)
- średnica 1100 km,
- brak atmosfery,
- skalisty, okrąża Czerwoną Planetę w bliskiej odległości 15 tys. km.

2. Mars II
- średnica  635 km,
- brak atmosfery,
- skalisty, okrąża Czerwoną Planetę w odległości 61 tys. km.

_______________________________________________________

CIDARIS

Cidaris.jpg

Średnica - 10855 km
Atmosfera - zdatna do oddychania (Azot 76%, Tlen - 23%, Argon i inne gazy - ok. 1%), warstwa atmosfery większa o 1,8 raza niż na Pollinie
Warunki - skalista planeta, panują na niej niskie temperatury - jednak zdatne do życia człowieka, co najprawdopodobniej jest zasługą grubej warstwy atmosfery zatrzymujące promienie słoneczne.
Ciążenie - 0,91 ciążenia Pollinu,
Satelity - 1

1. Cidaris I (Alexis)
- średnica 2820 km,
- bardzo rozrzedzona atmosfera,
- skalisty, okrąża Cidaris w średniej odległości 74 tys.km.

_______________________________________________________

BELGRAIDA

Belgraida.jpg

Ze względu na wielkość planety - rysunek nie jest w skali pozostałych.

Średnica - 143000 km
Budowa - Planeta gazowa ("gazowy gigant")
Satelity - kilkadziesiąt - w tym 5 dużych.

Księżyce Belgraidy

Belgraida 1-5.jpg

Rysunek w tych samych proporcjach co powyższe.

1. Belgraida I
- średnica 11174 km,
- atmosfera o ciśnieniu zbliżonym do atmosfery Pollinu (Azot 73%, Tlen 24%, 1% Dwutlenek węgla, 1% Argon, 1% Inne gazy)
- skalisty, okrąża Belgraidę w średniej odległości 89 tys. km.
- zdatny do życia człowieka, zdjęcia wskazują na obecność życia (bogatej roślinności)
- grawitacja - 0,95 ciążenia Pollinu.

2. Belgraida II
- średnica  3643 km,
- rozrzedona atmosfery, głównie dwutlenek siarki,
- skalisty, okrąża Belgraidę w średniej odległości 422 tys. km.

3. Belgraida III
- średnica 3122 km,
- bardzo rozrzedzona atmosfera - głównie tlen i wodór,
- skalisty, okrąża Belgraidę w średniej odległości 671 tys. km.

4. Belgraida IV
- średnica  5270 km,
- bardzo rozrzedzona atmosfera - głównie tlen,
- skalisty, okrąża Belgraidę w średniej odległości 1 070 tys. km.

5. Belgraida V
- średnica  4820 km,
- rozrzedzona atmosfera - prawie sam dwutlenek węgla,
- skalisty, okrąża Belgraidę w średniej odległości 1 883 tys. km.

_______________________________________________________


GIGAS

Gigas.jpg

Ze względu na wielkość planety - rysunek nie jest w skali pozostałych.

Średnica - 685000 km
Budowa - Planeta gazowa ("gazowy gigant")
Satelity - kilkadziesiąt - w tym 8 dużych.

Księżyce planety GIGAS.

Gigas 1-3.jpg

Gigas 4-8.jpg

Rysunek w tych samych proporcjach co poprzednie wizerunki planet i księżyców.

1. Gigas I
- średnica 15300 km,
- atmosfera o ciśnieniu zbliżonym do atmosfery Pollinu (Azot 72%, Tlen 25%, 1% Dwutlenek węgla, 1% Argon, 1% Inne gazy)
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości ok. 98 tys. km.
- zdatny do życia człowieka, zdjęcia wskazują na obecność życia (bogatej roślinności)
- grawitacja - 1,15 ciążenia Pollinu.

2. Gigas II
- średnica  10890 km,
- atmosfera o ciśnieniu zbliżonym do atmosfery Pollinu (Azot 70%, Tlen 21%, Hel 6%, 1% Dwutlenek węgla, 1% Argon, 1% Inne gazy),
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości 132 tys. km.
- zdatny do życia człowieka, zdjęcia wskazują na obecność roślinności i wody.
- grawitacja - 0,9 ciążenia Pollinu.

3. Gigas III
- średnica 13510 km,
- atmosfera o ciśnieniu zbliżonym do atmosfery Pollinu (Azot 71%, Tlen 23%, 3% Dwutlenek węgla, 1% Argon, 2% Inne gazy),
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości 171 tys. km.
- zdatny do życia człowieka, choć panują na nim głownie dość niskie temperatury, a większość planety pokrywa lód.
- grawitacja - 1,05 ciążenia Pollinu

4. Gigas IV
- średnica 5150 km,
- bardzo gęsta atmosfera złożona w 98% z azotu oraz w 2% z metanu.
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości ok. 447 tys. km.

5. Gigas V
- średnica  1425 km,
- brak atmosfery,
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości 1132 tys. km.

6. Gigas VI
- średnica 7155 km,
- brak atmosfery,
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości 1250 tys. km.

7. Gigas VI
- średnica  9890 km,
- rozrzedzona atmosfera, głównie dwutlenek węgla,
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości 1980 tys. km.

8. Gigas VIII
- średnica 9990 km,
- rozrzedzona atmosfera, głównie tlen,
- skalisty, okrąża Gigasa w średniej odległości 2250 tys. km.

___________________________________________________

MORTUUS

Mortuus.jpg

Rysunek w tych samych proporcjach co poprzednie wizerunki planet i księżyców.


Średnica - 18600 km
Budowa - Planeta skalista
Atmosfera -  Ciśnienie podobne do Pollinu (Azot 67%, Dwutlenek węgla - 18%, Tlen - 15%)
Satelity - 1 oraz pierścień złożony z odłamków skał.

1. Mortuus I
- średnica ok. 6635km,
- brak atmosfery,
- skalisty satelita okrążający Mortuusa w odległości ok. 160 tys.

PS. Forum jak widzę nie skaluje załączników... musiałem więc je zmniejszyć proporcjonalnie do 1/3 pierwotnej wartości. W razie czego mam je tez w dobrej rozdzielczości (3 x większe).

16
Ambasady / Re: Ambasada Republiki Bialeńskiej
« dnia: Czw, 08 Wrz 2016, 21:26:31 »
W związku z urlopem (realowym) ambasadora Ronona Dex - w dniach 10.09-19.09 Ambasada Republiki Bialeńskiej w Federacji Slawonii będzie nieczynna.

17
Ambasady / Ambasada Republiki Bialeńskiej
« dnia: Nie, 04 Wrz 2016, 19:15:09 »



Flaga Republiki Bialeńskiej

Z dniem 4 września 2016 rozpoczyna działalność Ambasada Republiki Bialeńskiej w Federacji Slawonii.
[/size]

Personel dyplomatyczny: Ambasador Ronon Dex

Strona główna Republiki Bialeńskiej: http://bialenia.org.pl/
Forum Republiki Bialeńskiej: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/index.php

Ambasada Republiki Bialeńskiej reprezentuje również państwa stowarzyszone z Bialenią:

Królestwo Hasselandu: http://hasseland.bialenia.org.pl/
Carstwo Brodryjskie: http://brodria.bialenia.org.pl/

18
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Wto, 04 Paź 2016, 08:36:59 »
Ogólne kwestie jak widzę zostały przyjęte i zaakceptowane (sprzęt i organizacja ogólna), a więc trzeba przystąpić do wykonania tego co w założeniach.

Wykonanie jest dość czasochłonne (schematy, ilustracje i ich opisy), warto więc wcześniej ustalić jak ma to wyglądać, aby potem nie musieć tego poprawiać...

Moja propozycja byłaby taka, aby opracować etaty i opisy najważniejszych elementów czyli np. pułku zmechanizowanego, pułków artylerii różnych typów itd. jako odrębne tematy, a następnie przy opisach korpusów i dywizji po prostu odnosić się nazwą i numerem oraz linkiem do poszczególnych i najważniejszych elementów, które przecież się będą powtarzały (przy czterech dywizjach będzie to przecież 12 pułków zmechanizowanych) i trochę bezcelowe byłoby powielanie ich struktur wielokrotnie.

Struktura takiego tematu-etatu wyglądałaby następująco:
- ogólny opis,
- schemat i wyszczególnienie pododdziałów,
- ilustrowany opis najważniejszych elementów jednostki.

Zacząłbym od tworzenia poszczególnych etatów-opisów szczebla pułków oraz niektórych elementów mniejszych (szczebel batalionu/dywizjonu jeśli takowy nie wchodzi w skład żadnego pułku i jest bezpośrednio podległy dowództwu dywizji/korpusu). Następnie stworzyłoby się struktury dywizji - odnosząc się już linkami do tych elementów, a potem dalej struktury obu korpusów i na koniec całościowa struktura armii. Ma to taka zaletę, że w trakcie pracy można uwzględniać i przedyskutować jakieś zmiany czy pomysły wynikłe w trakcie prac.

Dla uproszczenia etaty byłby ponumerowane i tematy z nimi byłyby rozpoznawalne np. w formie: "[01/100] Pułk zmechanizowany", gdzie pierwszy składnik oznaczałby typ pododdziału (zmechanizowany, pancerny, artylerii holowanej, artylerii samobieżnej itd.), pierwsza cyfra drugiego członu to numer kolejny etatu, a dwie ostatnie to możliwość opisu mniejszych elementów czyli np. jeśli etat pułku zmechanizowanego ma numer 01/100, to etat batalionu zmechanizowanego to np. 01/110, batalionu czołgów 01/120 itd.

Tematy dotyczące dywizji byłby już opisane nazwą związku taktycznego czyli np. "1 Dywizja Zmechanizowana". A temat dotyczący całościowej organizacji byłby tematem przyklejonym o nazwie "Organizacja Wojsk Lądowych".

Taka jest moja propozycja, która trzeba ew. przedyskutować i zatwierdzić przed przystąpieniem do dalszych działań.

19
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Wto, 20 Wrz 2016, 13:18:13 »
Nie ma sprawy... Ja też dopiero wróciłem z urlopowego wyjazdu w realu - tak więc dopiero teraz możemy się dalej za to zabrać. Czekam więc na wypowiedź władz FS w temacie propozycji sprzętowych - bo przecież to tylko ogólna propozycja, można coś pozmieniać, a potem to uszczegółowić.

20
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Pon, 10 Paź 2016, 10:51:08 »
Mały test (załączników) i próbka jak to będzie wyglądało:

W ten sposób ilustracje...

[ Attachment ] plz(bwp).jpg[/attachment:3m01e0ic]

[ Attachment ] plcz.jpg[/attachment:3m01e0ic]

[ Attachment ] dzh122.jpg[/attachment:3m01e0ic]


Tyle, że widzę problem bo jest jakieś ograniczenie wielkości załącznika... chyba do 250 kB? Bo ponad 200 przechodzi, ale ponad 250 już nie. Będę musiał więc pokombinować z plikami z plikami by były mniejsze. Da się zrobić, choć kosztem jakości.

Drugi problem to ilość załączników, widzę że przyjmuje po 3 do posta, trzeba to będzie więc w wielu postach zrobić.

21
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Pon, 10 Paź 2016, 17:23:21 »
Cytat: "Ludwik Tomović"
Zwiększyłem ilość załączników do 5 w poście a rozmiar jednego do 512.
To wystarczy... W przyzwoitej jakości z użyciem formatu PNG (lepszy od JPG) to będzie maksymalnie do 350 kB, zwykle jednak około 150-250 kB.

Cytat: "Ludwik Tomović"
Wygodniej chyba byłoby jednak korzystać z zewnętrznego hostingu zdjęć, polecam imgur.com (wszystkie obrazki które wrzucam na forum Slawonii są umieszczone na tym hostingu).
No i tutaj mam wątpliwości... Korzystam z Imgura często, ale z zewnętrznymi hostingami jest tak, że czasem padają - szczególnie te darmowe, które potrafią z czasem robić się płatnymi (z niejednym tak już było). Te na forach pozostają przy robieniu backupów danych... Ale wybór należy do Was - ja się dostosuję.

Cytat: "Ludwik Tomović"
Myślę, że oznaczenia raczej w alfabecie łacińskim ew. łaciński z transliteracją na cyrylicę.

Bazujemy na języku słoweńskim i bułgarskim.
OK - przemyślę opracowanie systemu nazewnictwa by w jakiś tam sposób nawiązywał do tego.

W bułgarskim np.

- ОБТ (OBT) czołg podstawowy,
- БМП (BMP) bojowy wóz piechoty
- БТР (BTR) transporter opancerzony
- CГ (SG) haubica samobieżna

W słoweńskim np.

T - czołg (ale czołg podstawowy wyjdzie GBT - Glavni bojni tank)
PBV - bojowy wóz piechoty  Pehotnih Bojnih Vozil, ale też może być  Bojno Oklepno Vozilo Pehote czyli BOVP
OT - transporter opancerzony Oklepni Transporter (ale też może być OTP - jako transporter piechoty Oklepni Transporter Pehote)
SH - haubica samobieżna

Przyznam, że moim zdaniem oryginalniej (w mikroświecie) będzie się trzymać symboliki zapożyczonej ze słoweńskiego (bułgarska jest podobna do rosyjskiej, a na takich oznaczenia bazują w niejednym miejscu) - no i w sumie prościej bo bez cyrylicy, w dzisiejszych czasach dla młodszego pokolenia cyrylica to prawie jak chińskie znaki.

Poproszę podjęcie decyzji to jutro opracuję system nazewnictwa sprzętu bo będzie potrzebny do opisów.

22
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Wto, 11 Paź 2016, 10:17:08 »
No to tak wstępnie...

Czołgi:

GBT-1 - odpowiednik T-55 (W RB oznaczenie T-1)
GBT-1M - zmodernizowany T-55AM
OVR-1 - WZT na podwoziu GBT-1
GBT-2 - T-72 (teoretycznie, bo zgodnie z ustaleniami go nie wybierzemy, w RB oznaczenie T-2)
GBT-3 - T-80 (w RB oznaczenie T-3)
GBT-3A - T-80A
GBT-3B - T-80B
GBT-3C - T-80BW
GBT-3CP - T-80BWK
GBT-3D - T-80U

dla odróżnienia te w niewielkiej liczbie "zachodnie" jako "czołg średni" czyli:

ST-1 - M48
ST-2 - M60 (śladowa ilość)
RT-1 - M88 (WZT na podwoziu ST-1 czyli M48)

Bojowe wozy piechoty:

BOVP-1 - BWP-1
BIV-1 - BWR-1 (bojowy wóz rozpoznawczy na bazie BWP-1)
BOVS-1 - Pojazd sanitarny na bazie BWP-1
BOVP-1A - BWP-1 ewentualnie zmodernizowany
BOVP-2 - BWP-2
BOVP-2A - BWP-2 zmodernizowany

Transportery opancerzone:

OTP-1 - BTR-70
OTP-2 - BTR-80

OTU-1 - MTLB
OTU-1R - MTLB (techniczny)
OTU-1P - MTLB (wóz dowodzenia)
OTU-1S - MTLB (sanitarny)

Te nowoczesne pełniące role kołowych BWP to dla odróznienia klasy:

PVB-1 - czyli Patria (z literowym oznaczenie odmian)

Pojazdy rozpoznawcze:

OIV-1 - FUG
OIV-2 - PSZH
OIV-3 - V-100
OIV-3-25 - V-150 z działkiem 25mm
OIV-3-90 - V-150 z działem 90mm

Artyleria (tutaj z dadatkiem kalibru):

122H-1 - haubica 122mm D-30
122H-1M - 122mm D-30M
122SH-1 - samobieżna 122mm 2S1

152H-1 - haubica 152mm D-20
152SH-1 - samobieżna 152mm 2S3 (modernizacje A, B itd.)
155H-2 - haubica M198 (jako druga w kategorii ciężkich)
155SH-2 - samobieżna 155mm M109 (modernizacje A, B itd.)

81M-1 - moździerz 81mm (w razie czego kolejne 81M-2 itd.)
120M-1 - moździerz 120mm (starszy typ)
120M-2 - moździerz 120mm (nowszy typ)

37PT-1 - działo plot 37mm
23PT-2 - zdwojone działo plot 23mm
20PT-3 - potrójene działo plot 20mm

23SPT-4 - samobieżne działo plot ZSU-23-4

122SVRS-1 - samobieżna wyrzutnia artyleryjskich pocisków rakietowych BM-21

Wyrzutnie rakiet:

PRPO - przenośna wyrzutnia rakiet plot (kolejne typy 1, 2)
RSKD - system rakietowy krótkiego zasięgu (RSKD-1 to by był 9K35)
RSSD - system rakietowy średniego zasięgu (RSSD-1 to by był 2K12)

23
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Sob, 24 Wrz 2016, 21:58:20 »
Cytat: "Ludwik Tomović"
Jak rozumiem, docelowo Wojska Lądowe mają liczyć 60 tys. żołnierzy?
Nieco więcej - 60 tysięcy to byłby dwa korpusy, do tego jednostki armijne i oczywiście niezbędna logistyka czyli jakieś 80-tys.

24
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Czw, 22 Wrz 2016, 22:37:49 »
Skoro wstępnie jest akceptacja sprzętu to w przyszłym tygodniu można przystąpić do budowania struktur Wojsk Lądowych.

Moim zdaniem na tym początkowym etapie można by stworzyć armię, która składałaby się z:

- dwóch korpusów
- czterech dywizji zmechanizowanych o strukturach pułkowych (po 2 w korpusie)
- artylerii korpuśnej i armijnej
- paru jednostek szczebla pułkowego bezpośrednio podległych dowództwu armii
- zaplecza logistycznego i pododdziałów specjalistycznych.

Dywizja liczyłyby po około 10 tys. żołnierzy, a korpusy po około 30 tys.

W toku dalszego rozwoju i unowocześniania armii korpusy uległyby likwidacji, a dywizje przybierałyby kształt bardziej współczesny (struktura brygadowa) i przy zredukowaniu ich liczby do trzech liczyłyby po około 20 tys. żołnierzy. Rozbudowie uległyby jednostki armijne itd.

25
Sztab Generalny / Re: Rozważania nt. organizacji Wojsk Lądowych FS
« dnia: Czw, 22 Wrz 2016, 16:08:41 »
To teraz pewna kwestia techniczna...

Moim zdaniem dział Armii powinien być podzielony na poddziały:

- Sztab Generalny
- Wojska Lądowe
- Lotnictwo
- Marynarka Wojenna

Robienie opisów poszczególnych jednostek,  opisów sprzętu itd. jako poszczególne, następujące po sobie posty w jednym temacie spowoduje bałagan i całkowitą nieczytelność tego wszystkiego.

Strony: [1] 2 3 ... 8